Виховна робота


https://drive.google.com/file/d/0Bw9w8dRZ0X0JWGJNMmx2dTZKNDA/view?usp=sharing



https://drive.google.com/file/d/0Bw9w8dRZ0X0JOU5IY19WSjJVS3M/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0Bw9w8dRZ0X0JWm00MHotUWttRjA/view?usp=sharing


Виховна година в 9-ф класі на тему «Екологічний слід»

Мета: 1.Ознайомити учнів з досить простим, але одночасно продуктивним методом оцінки рівня свого впливу на навколишнє середовище.
2. Сприяти формуванню ключових компетентностей учнів в області енерго - та ресурсозбереження.
3. Сприяти зміні існуючого стереотипу про величезні розміри планети Земля та доступності її для людини;
4. Виховувати громадянську відповідальність за стан навколишнього середовища, за майбутнє людей, які повинні мати можливість використовувати ті ж ресурси, якими ми користуємося зараз.
Методи : інформаційно-рецептивний, репродуктивний, частково – пошуковий.
Обладнання: маркери, листи паперу , фотографії природи, фотографії впливу людини на природу, кольоровий папір червоного, жовтого та зеленого кольору.
Хід роботи 

“Екологічна небезпека, якщо вона стає реальною, – сильніша за війну, бо вбиває поступово, з прицілом на багато поколінь ”.

А. Мелуа, А. Яшин

Організаційний момент.

І .Вступне слово вчителя .Який дивовижний красивий світ навкруги, яке не-бо, ліси, береги! З дитячих років ми звикли до чарівної краси природи. Раді-ємо спілкуванню з нею, милуємось її красою. Природа надихала композито-рів, художників на створення витворів мистецтва. Зверніть увагу на прекрас-ні краєвиди (перегляд фотографій).

ІІ. Розминка. А Ви любите природу? А Ви знаєте природу? Зараз перевіримо.
1. Де раки зимують? (у норах)
2. Яка найменша пташка у світі? (колібрі)
3.Які нитки у природі найтонші? (павутина)
4.Якого кольору хамелеон? (різного)
5. Як називається дитина корови. (теля)
6.Який звір ніколи не бачить сонця? (кріт)
7.Королева квітів. (троянда)
8.Яка тварина зеленого кольору? (крокодил)
ІІІ. А чи знатимуть ваші діти цих тварин? Чи задумувалися ви над цим? Зверніть увагу на цифри.
Кожної години на нашій планеті:
1700 акрів продуктивної землі стає пустелею;
близько 2000 дітей помирають з голоду;
55 чоловік отруюються й гинуть від пестицидів та
інших хімічних речовин;
1000 чоловік вмирають від отруєння водою;
2000тонн кислотних дощів випадає у Північній півкулі;
5-6 видів тваринного чи рослинного світу зникають.
Кожної хвилини:
Знищується більше 51 акрів тропічних лісів;
Використовується близько 35000 барелі нафти;
Знищується 50 тонн родючого ґрунту через неправильне його використання;
виділяється більше 12000 тонн вуглекислого газу в атмосферу.
IV. Малюнок майбутнього Землі. Чи замислювалися ви коли-небудь про майбутнє всієї планети, усього людства? Що чекає на всіх нас років через 100 або 200? Яким ти уявляєш майбутнє планети?
Візьміть папір і олівці та замалюйте майбутнє Землі. Важливим є не сама якість малюнка, а ідея. Розглянути малюнки та розподілити їх на групи «+» ( позитивне) та «- » (негативне майбутнє). Яке враження створюють на вас ці малюнки? Які думки викликала ця робота? Чому?
V.Екологічний слід. Життя якоїсь істоти в природі завжди залишає слід. Так було завжди. Великі проблеми почалися, коли людина в гонці за добробутом стала забирати в природи більше ресурсів, ніж вона може дати їй і здатна відтворити. Тоді з'явився так званий екологічний дефіцит і постало питання про вирішення глобальних екологічних проблем. Вірний шлях їхнього вирішення, на думку багатьох учених, - це шлях сталого розвитку суспільства.
Екологічний слід (має кілька визначень):
- Площа території, необхідна для забезпечення життя і господарськоюї
діяльності певної людської популяції на невизначений час.
- Міра споживання поновлюваних природних ресурсів людиною,
населенням країни, регіону, всього світу.
- Індикатор відповідності між господарською діяльністю людини і
здатністю планети до самовідновлення.
(Попередньо учнями був прорахований індивідуальний екологічний слід)
Щоб усім нам вистачило однієї планети , на 1 людину має припадати близько1,8 га продуктивної землі. Назвіть ваш екологічний слід.
VI. Прості кроки. МАЛЕНЬКІ КРОКИ МАЮТЬ ЗНАЧЕННЯ. Почни сього-ні. Вже сьогодні ми можемо зробити багато чого для зменшення нашого шкідливого впливу на природу і для відновлення порушеного екологічного балансу на Планеті. Ви об’єдналися в екокоманди ( сміття,вода, енергія, по-купки ,рослини) пропонується вам розробити прості кроки для зменшення екологічного сліду і для покращення майбутнього життя. Пропозиції написа-ти на аркуші А-3.
Всі пропозиції розміщуються на дошці та коментуються.
VII. Гра "Три кута".
Наш виховний захід підходить до кінця і підсумком буде гра «Три кута».
У класі визначено три кути, позначені трьома кольоровими "слідами". Вибиріть те чи інше рішення, формуючи групи.
Зелений - я вирішив зменшити свій екослід на Землі.
Жовтий - заняття змусило мене замислитися над проблемою.
Червоний - я не буду змінювати звичний спосіб життя, мене це не стосується.
Ви зробили свій вибір.

Пам’ятка для учнів.

"Список правил учасника сталого розвитку"
" Використовуй вдруге папір, скло, метал, утилізуй їх.
" Намагайся не користуватися пінопластом, разових пластиковим посудом.
" Віддавай речі, якими не користуєшся, іншим.
" Використовуй зворотній - чистий бік аркуша паперу.
" Відповідально стався до залишків їжі.
" Полагодь, виправ речі, замість того, щоб їх викидати
" Будь ініціатором охорони місцевих парків та навколишньої природи.
" Не сміти та слідкуй за дотриманням чистоти у своїй місцевості.
" Сам саджай дерева, квіти.
" Вивчай рослини і тварини свого краю, регіону.
" Вивчай річки, озера своєї місцевості та роби все можливе для їхнього захисту.
" Не мийся під душем занадто довго, заощаджуй воду.
" Економно використовуй енергію.
Додаток
ВИЗНАЧЕННЯ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЕКОЛОГІЧНОГО СЛІДУ
Щоб обчислити екологічний слід, необхідно вибрати відповідне вашому способу життя твердження і провести складання/віднімання кількості балів, зазначених справа. Підсумовуючи бали, ви отримаєте величину екологічного сліду.
1. Житло
1.1. Площа вашого житла дозволяє тримати кішку, а собаці нормальних розмірів було б затісно +7
1.2. Велика, простора квартира +12
1.3. Великий дім на 1-2 сім'ї +23
Бали, отримані за відповідь на питання про житло, розділіть на кількість людей, що живуть у ньому.
2. Використання енергії
2.1. Для опалення вашого будинку використовується нафту, природний газ або вугілля+45
2.2. Для опалення вашого будинку використовується енергія води, сонця або вітру +2
2.3. Більшість з нас отримує електроенергію з горючих копалин, тому додайте собі+75
2.4. Опалення вашого будинку влаштовано так, що ви можете регулювавати його залежно від погоди -10
2.5. В холодний період року вдома ви тепло одягнені, а вночі ховаєтесь під двома ковдрами -5
2.6. Виходячи з кімнати ви завжди гасите в ній світло -10
2.7. Ви завжди вимикаєте свої побутові прилади, не залишаючи їх в режимі очікування -10
3. Транспорт
3.1. На роботу ви їздите на громадському транспорті +25
3.2. На роботу ви йдете пішки або їдете на велосипеді +3
3.3. Ви їздите на звичайному легковому автомобілі +45
3.4. Ви використовуєте потужний автомобіль з повним приводом +75
3.5. В останню відпустку ви летіли літаком +85
3.6. У відпустку ви їхали на поїзді, причому шлях зайняв до 12:00 +10
3.7. В відпустку ви їхали на поїзді, причому шлях зайняв більше 12:00+20
4. Харчування
4.1. В продуктовому магазині чи на ринку ви купуєте в основному свіжі продукти (хліб, фрукти, овочі, рибу, м'ясо) місцевого виробництва, з яких самі готуєте обід +2
4.2. Ви віддаєте перевагу вже обробленим продуктам, напівфабрикатам, свіжомороженим готовим стравам, які потребують тільки розігріву, а також консервам, причому не дивитесь, де вони зроблені +14
4.3. В основному ви купуєте готові або майже готові до вживання продукти, але намагаєтеся, щоб вони були зроблені ближче до будинку +5
4.4. Ви їсте м'ясо 2-3 рази на тиждень +50
4.5. Ви їсте м'ясо 3 рази в день +85
4.6. Віддаєте перевагу вегетаріанській їжі +30
5. Використання води та паперу
5.1. Ви приймаєте ванну щодня +14
5.2. Ви приймаєте ванну 1-2 рази на тиждень +2
5.3. Замість ванни ви щодня приймаєте душ +4
5.4. Час від часу ви поливаєте присадибну ділянку або миєте автомобіль з шлангу +4
5.5. Якщо ви хочете прочитати книгу, то завжди купуєте її +2
5.6. Іноді ви берете книжки в бібліотеці або позичаєте у знайомих -1
5.7. Прочитавши газету, ви її викидаєте +10
5.8. Газети, купуються вами читає після вас ще хтось +5
6. Побутові відходи
6.1. Всі ми створюємо масу покидьків і сміття, тому додайте собі +100
6.2. За останній місяць ви хоч раз здавали пляшки -15
6.3. Викидаючи сміття, ви кладете в окремий контейнер макулатуру -17
6.4. Ви здаєте порожні банки з-під напоїв і консервів -10
6.5. Ви викидаєте в окремий контейнер пластикову упаковку -8
6.6. Ви намагаєтеся купувати в основному не фасовані, а вагові товари;
отриману в магазині упаковку використовуєте в господарстві -15
6.7. З домашніх відходів ви робите компост для добрива своєї ділянки -5
Якщо ви живете в місті з населенням в півмільйона і більше, помножте
ваш загальний результат на 2.

Підводимо підсумки:
Розділіть отримані бали на 100, і ви дізнаєтеся, скільки гектарів земної поверхні потрібно, щоб задовольнити всі ваші потреби, і скільки буде потрібно планет, якби всі люди жили так само, як ви!
Близько та більше 1,8 га - 1 планета;
Більше 13,6 га - 2 планети;
Більше 5,4 га - 3 планети;
Більше 7,2 га - 4 планети;
Більше 9,0 га - 5 планет
Щоб усім нам вистачило однієї планети, на 1 людину має припадати близько 1.8 га продуктивної землі.
Якщо ви хочете зменшити свій екологічний слід, анкета допоможе побачити, яка сфера життя вносить найбільший вклад в його величину. Також можна подумати і вирішити, які сфери життя ви готові змінити.

Література
1.Пометун О., ПилипчатінаЛ.,Сущенко І. Уроки для сталого розвитку: навчальний посібник для учнів 8 –го класу загальноосвітніх шкіл. – Д.: «Ліра», 2013
2.http://Виховні години 5-8 кл., Красоткіна "Виховні заходи", Пігович "Позакласні виховні заходи "
3. Бібік Т.О.Збережемо нашу Землю блакитною і зеленою.



Класна година «Курити - здоров´ю шкодити »

Мета: 1.Формувати поняття про шкідливі звички.
2.Показати шкідливий вплив куріння на організм людини.
3.Розглянути причини , які впливають на поширення куріння.
4.Показати наслідки куріння.
5.Вести пропаганду здорового способу життя.
Форма проведення: гра.
Вступна бесіда.
  Нікотин - отрута, це відомо всім.
Але біда в тому, що абсолютна більшість курців, безтурботно палячи, все-таки тішать себе: "Той дзвін дзвонить ще не по мені... може пронесе, не торкнеться, мало чого буває, не всім же помирати..." Центральний інститут онкологічних захворювань Німеччини пропонує до уваги курців ще одну закономірність:
"В авіакатастрофах фатальний випадок серед мільйона людей чекає своєї жертви не частіше, ніж раз у 50 років.
При автомобільних катастрофах фатальний випадок трапляється серед мільйона людей кожні 2-3 дні. Серед мільйона людей смерть від паління — кожні 2-3 годин."
Паління - це найбільша з причин смерті, яку можна відвернути!
Правила гри:
1.У грі приймають участь 2 команди.
2. Право першого ходу розігрується жеребкуванням. Далі команда називає питання, на яке хоче відповідати.
3. При правильній відповіді на питання на рахунок команди надходить кількість балів, яка відповідає ціні питання. При неправильній відповіді – право гри надається суперникам.
4.У ведучого повинно бути 2 помічника – «таймер» - слідкує за часом, «калькулятор» - підраховує бали кожної команди.
5. Для гри треба підготувати фішки з цифрами 10, 20, 30,40,50,60,70,80,100.
6. У грі зустрічаються такі сектори:
« щасливий випадок» - команда отримує число балів, яке вказане в даному пи-танні;
« своя гра» - команда має право збільшити або зменшити кількість балів за дане питання;
« ва- банк» . Від гри можна відмовитися. Тоді хід переходить до суперників .У випадку гри « ва- банк» при невірній відповіді на рахунку команди залишається 0 балів, а при вірній – кількість балів подвоюється.
Вплив куріння на організм
10
20
30
40
50
Причини, які сприяють поширенню
куріння
10
20
30
40
50
Наслідки  куріння
10
20
30
40
50
Загадки
10
20
30
40
50
Тема « Вплив куріння на організм». Питання:

10 балів Через який час після затяжки після затяжки нікотин з’являється у тканинах мозку ( 10 хвилин; 7 секунд; 1,5 години)

20 балів« Щасливий випадок». Команда отримує число балів, яке вказане в даному питанні.

30 балів  Розвитку яких захворювань дихальних шляхів сприяє куріння?( бронхіт, рак трахеї, рак легень)

40 балів Скільки у тютюновому димі знайдено натуральних ядів  : 90;  15;  30 ( синильна кислота, аміак, чадний газ та інші).

50 балів Як куріння впливає на організм підлітків?

Куріння підлітків, в першу чергу, позначається на нервовій і серцево - судинній системах. У 12-15 років вони вже скаржаться на перепочинок при фізичному навантаженні. В результаті багаторічних спостережень французький доктор Декалзне ще 100 років тому дійшов переко-нання, що навіть незначне куріння викликає у дітей недокрів'я, розлад травлення. Куріння не-гативно впливає на успішність школяра. Число неуспішних зростає в тих класах, де що більше палять. Куріння школярів уповільнює їх фізичний і психічний розвиток. Чим раніше діти, під-літки познайомляться з курінням і почнуть палити, тим швидше звикнуть до нього, і надалі відмовитися від куріння буде дуже важко.

Тема « Причини, які сприяють поширенню куріння»
10 балів Назвіть головну причину , з якої люди починають курити. ( цікавість).
20 балів Чому діти починають курити вже у 5-6 класі?  ( наслідують дорослих ).
У сім'ях, де не палять, курцями стають не більше ніж 25% дітей, у тих, що палять - більше половини.
30 балів Голландські науковці з університету Radboud Nijmegen провели дослідження щодо впливу фільмів на поширеність куріння серед американських підлітків. Автори довели, якщо підлітки у віці 10 – 14 років дивляться фільми зі сценами насилля та куріння, ризик того, що вони почнуть курити, збільшується в скільки раз?
3 рази;
4 рази;
2 рази.
40 балів « своя гра» - команда має право збільшити або зменшити кількість балів за дане питання;
Чому починають курити дівчата?
Поширення куріння серед дівчат переважно - данина моді. 60% дівчат-курців вважають, що палити — "привабливо", інші відповідають, що "палять, бажаючи спо-добатися", "бажаючи привернути до себе увагу". Часто дівчат залучають до паління в компаніях, де вважається, що дівчина, яка палить, "краще виглядає", "виглядає самостійно" і тому тягнуться до сигарети.
50 балів Для курця типовим є неадекватна самооцінка та негативність власної Я-концепції, постійний конфлікт між ідеальним, соціальним та реальним Я. На думку І. С. Кона, в ряді випадків “занижена самооцінка виражає ... “агресію, направлену на кого?
на себе”
Тема «Наслідки куріння»

10 балів « Щасливий випадок». Команда отримує число балів, яке вказане в даному питанні.

20 балів Вчені США встановили , що податки з тютюнової промисловості становлять 8 млрд. доларів,а втрати із-за зменшення працездатності, хвороб, передчасної смерті становить:
-7 млрд. доларів;
-10 млрд. доларів;
-19 млрд. доларів.
30 балів Книга , написана англійським королем Яковом Першим у 1604 році , називається:
« Про шкоду тютюну »;
« Про користь куріння»;
« Про історію трубки».

40 балів  В 1934 році у французькому місті Ніцца компанія молоді провела змагання: хто викурить більше сигарет. Двоє «переможців» не змогли отримати приз в зв’язку з тим, що померли, викуривши
40 сигарет;
60 сигарет;
80 сигарет.

50 балів Назвіть несприятливі наслідки паління для жіночого організму. (У жінок, які палять, спостерігається значно раніше згасання організму, ніж у тих, які не курять. Шкіра втрачає свою еластичність і свіжість, з'являються ранні зморшки на обличчі: голос стає низьким, хрип-ким. Назавжди зникають жіночість, свіжість, чистота. Особливо такого негативного впливу зазнає організм дівчини.)

Тема «Загадки»

10 балів Рослина містить нікотин, здоров¢ю дуже шкодить він. (Тютюн)

20 балів У 1850 році граф і графиня Бокарме отруїли під час вечері брата графині, Густава Фуньї. Обличчя загиблого постраждало від їдкої отруйної речовини . Як ви вважаєте, що це була за речовина? ( нікотин)

30 балів « ва- банк» . Від гри можна відмовитися. Тоді хід переходить до суперників. У випад-ку гри « ва- банк» при невірній відповіді на рахунку команди залишається 0 балів, а при вірній – кількість балів подвоюється.

Хто не знає про доктора Фауста та його супутника Мефістофеля? Мефістофель заявив:

- Корисна травичка, не лопух якийсь! Вона ощасливить Старий Світ! Хто хоч раз закурить не покине цієї забави. Більше не говоритимуть про нас, чортів, що тільки ми вдихаємо дим і випускаємо його ніздрями. Чи не натоптати вам люльку, шановний докторе?

- Не треба. Забава ця для дурнів, - рішуче відповів Фауст.

Про яку травичку йде мова? ( тютюн)

40 балів 
Друже, назови з речей одну,
Що на неї гетьман Сагайдачний,
Як співають в пісні, необачний,
Рідну проміняв свою жону...
Слово це у мові означа
Й річ – таке не можна забувати –
Це – у чому українська мати
Колисає ніжно дитинча...

ЛЮЛЬКА (люлька – приладдя для куріння, що складається з мундштука і чашечки для накладання тютюну; люлька – колиска).

50 балів В арсеналах дитячих психіатрів нещодавно з'явився новий термін "природжена дитяча нервовість" Цей діагноз щодалі частіше ставлять дітям, народженим від батьків та матерів, які …
багато працюють;
не виховують дітей;
палять або ведуть нетверезий спосіб життя.
Підведення підсумків.
Нагородження переможців.




                   Робота переможців конкурсу на найкраще відео на тему "Заощаджуй"  
                 Нікольського  Іллі та Рябчука Антона 
https://www.youtube.com/watch?v=dz7ikj4fOK0&t=12s



           













Комментариев нет:

Отправить комментарий